Wat is de Facebook Pixel en waarom heeft mijn website het nodig?

17/02/2022 - 13:55

Wat is een Facebook Pixel? Heeft mijn bedrijf het wel of niet nodig? En hoe gebruik ik het voor mijn website? Alle informatie over het gebruik van de Facebook Pixel lees je hier in detail.

Inhoudsopgave

Wat is de Facebook Pixel?

Wanneer moet ik een Facebook Pixel koppelen aan mijn website?

Wat kan ik doen met een Facebook Pixel?

Hoe voeg ik de Facebook Pixel toe aan mijn website?

Wat is de Facebook Pixel?

De Facebook Pixel maak je aan in de Facebook Business Manager. Facebook Business Manager is het zakelijke deel van Facebook dat je gebruikt om via Facebook advertenties te maken en te tonen. Die advertenties richt je naar specifieke doelgroepen.

Een van die specifieke doelgroepen die je kan maken, zijn je websitebezoekers. Door de Facebook Pixel aan je website te koppelen, kan je je websitebezoekers selecteren om gerichte advertenties te sturen. Een Facebook Pixel is dus een stukje code dat je moet toevoegen zodat Facebook Business Manager je websitebezoekers kan bijhouden.

De Facebook Pixel registreert ingelogde Facebook-gebruikers die je website bezoeken. Het registreert zelfs welke pagina’s ze bezoeken zodat je met deze informatie specifieke websitebezoekers kan gaan bereiken via je Facebook advertenties. Je probeert dus om mensen opnieuw te bereiken en naar je website te lokken via deze advertenties voor je websitebezoekers.

Wanneer heb ik de Facebook Pixel nodig?

Een Facebook Pixel toevoegen aan je website is enkel nuttig wanneer je van plan bent om te adverteren via Facebook. Waarom? Omdat de Facebook Pixel data verzamelt over je websitebezoekers. Met deze pixeldata achterhaal je wat de interesses zijn van je websitebezoekers om ze vervolgens “opnieuw te contacteren” met gerichte boodschappen in de vorm van Facebookadvertenties.

Wat kan je doen met een Facebook Pixel op je website?

Met de data die de Facebook Pixel verzamelt kan je advertentiegroepen aanmaken. Je kan je websitebezoekers opsplitsen op basis van pagina’s die ze bezochten of je kan de informatie gebruiken om nieuwe mensen te bereiken die een gelijkaardig profiel hebben als je websitebezoekers. Retargeting of look-a-like- audiences dus.

Hoe voeg je de Facebook Pixel toe aan je website?

Een Facebook Pixel moet op iedere pagina van de website staan. Hieronder vind je de stappen om een facebook Pixel aan te maken en toe te voegen:

  1. Maak een Facebook Business Manager profiel aan voor je bedrijf. Hiervoor moet je al een Facebook account hebben.
  2. Zoek de pixelcode onder gebeurtenisbeheer
    In het menu van je advertentieaccount ga je naar gebeurtenisbeheer of pixels. Volg de stappen om de Facebook Pixel te activeren.
  3. Plaats de pixelcode op de website
    Livalos support helpt je de pixelcode via Google Tag Manager op de website te plaatsen. Zo ben je zeker van een correcte implementatie.
  4. Controleer of de pixelcode werkt
    Dit kan je controleren in je advertentieomgeving van Facebook zelf of via een tooltje genaamd Facebook Pixel Helper.

Vragen over je website en Facebook?

Contacteer ons vrijblijvend